Amorim utesluter värvningar trots United i fritt fall
Ruben Amorim har varit tydlig mot ESPN med att Manchester United inte kommer värva några nya spelare i januari. Det är ett tufft besked (med tanke på hur spelet sett ut) men gäller trots att laget sitter fast i en djup formsvacka.
Efter förlusten mot Newcastle hemma på Old Trafford har United nu kammat noll i fyra raka matcher. Laget ligger nere på 14:e plats i tabellen, vilket bara är sju poäng ovanför nedflyttningsstrecket.
Portugisen är fast besluten att implementera sin 3-4-3-formation med omedelbar verkan. Han tänker inte byta spår, detta trots att den nuvarande truppen uppenbarligen har svårt att hänga med i svängarna.
“Jag kan inte komma hit och spendera stora pengar”, förklarar Amorim för ESPN. kassan är skral då det missade Champions League-spelet beräknas ha kostat klubben runt 100 miljoner pund i intäkter.
Enligt källor hänger eventuella nyförvärv helt på om man lyckas sälja spelare först. Skulle resurser frigöras genom försäljningar har ledningen pekat ut en ny vänsterback som högsta prioritet.
På söndag väntar en resa till Anfield för att ta sig an serieledande Liverpool. Amorim står inför uppgiften att försöka bryta förlustsviten i vad som brukar vara en av säsongens svåraste bortamatcher.